Green Care -työkirja on laatumerkkihakemuksen päädokumentti. Täytä työkirja huolella. Laatulautakunta käsittelee hakemuksen saadun työkirjan perusteella. Hakijalle lähetetään tarvittaessa täydennyspyyntöjä maksimissaan kolme per hakemus. Saadut täydennykset käsitellään päätöskokouksissa. Käsittelykokouksia on neljä kertaa vuodessa. Laatumerkin hakuprosessi voi kestää täydennyspyyntökierroksineen maksimissaan vuoden.

 

Alle on listattu aakkosittain yleisiä täydennyspyyntöaiheita. Jokaisen otsikon alta löytyy ohje siitä, mitä ko. täydennyspyyntö yleensä tarkoittaa, ja mitä lisätietoa laatulautakunta odottaa hakijalta. Huomioithan, että jokainen palvelu ja laatulautakunnan saama palvelukuvaus on aina yksilöllinen. Tästä johtuen, myös sivuille kootut ohjeet ovat suuntaa antavia. Alla oleviin kohtiin kannatta tutustua jo etukäteen, ennen laatumerkkihakemuksen jättämistä. 

Palvelun nimi



  • Palvelulla on oltava osuva nimi
  • Hyvä palvelunimi yhdistää esim. palvelun luontoperustaisuuden, kohderyhmän, kohderyhmän tavoitteen tai muutoin palvelun luontolähtöisyyden tuottaman lisäarvon lyhyesti, mutta palvelun luontolähtöisyyttä kuvaavaksi kokonaisuudeksi
  • Laatumerkin saavan palvelun nimi ei voi olla rekisteröity tavaramerkki tai menetelmä tai yrityksen nimi sellaisenaan

Takaisin uutisiin

yhteistyössä mukana: